Home»Film»Ova četiri filma sa Festivala evropskog filma Palić prosto ne smete da propustite…

Ova četiri filma sa Festivala evropskog filma Palić prosto ne smete da propustite…

4
Shares
Pinterest Google+
Welcome to Sodom/Photo: Promo
Welcome to Sodom/Photo: Promo

Od 20. do 26. jula na više lokacija na Paliću i u Subotici održaće se 26. izdanje Festivala evropskog filma Palić. U sklopu programa koji broji 130 filmova podeljenih u 15 selekcija, preporučujemo vam četiri filma koja ne smete propustiti – fim “Okovan” izraelsko – nemačke koprodukcije iz Glavnog takmičarskog programa o čoveku čiji život gubi ravnotežu iznenadnim gubitkom autoriteta na poslu, gruzijski film “Žetva” koji u okviru selekcije Paralele i sudari, pruža uvid u kripto-rudarstvo u ruralnom području Gruzije, film “Dobrodošli u Sodomu” o najvećoj elektronskoj deponiji u Gani simboličnog naziva koji će biti prikazan u okviru selekcije “Eco Dox”, kao i bonus film iz selekcije kratkometražnih filmova Short matters.

Okovan (Eynayim Sheli)

Yaron Shani; Izrael, Nemačka, 2019, 112ˈ
Festivali: Berlinare 2019 (selekcija Panorama)
Uloge: Eran Naim, Stav Almagor, Stav Patay

Nadmenom policajcu, koji posesivnost izjednačava sa ljubavlju, ruši se njegov moćan, ali često neugodan svet mačoizma. Njegov život biva izbačen iz ravnoteže iznenadnim gubitkom autoriteta na poslu. “Okovan” je drugi deo “Ljubavne trilogije” koja predstavlja iznenađujuću sliku o ljubavi.

Okovan/Photo: Promo
Okovan/Photo: Promo

O reditelju: Yaron Shani, rođen 1973. godine, diplomirao je režiju na Univerzitetu u Tel Avivu. Njegov prvi igrani film Ajami (režiran u saradnji sa Skandarom Koptijem) bio je nominovan za Oskara za najbolji strain film, osvojio Specijalno priznanje u Kanu i pet godišnjih izraelskih filmskih nagrada. Mishpatei Hahaim (Life Sentences) iz 2013. godine , režiran sa Nuritom Kedarom, nagrađen je kao najbolji dokumentarni film festivala u Jeruzalemu. Od 2012. radi na svom izuzetno ambicioznom projektu – Ljubavnoj trilogiji. Čitav svet isprepletenih ljudskih priča iz tri različita ugla, svaki od filmova je samostalan, ali njihova kombinacija predstavlja veličanstvenu i iznenađujuću sliku ljubavi.

Žetva (Mosavali)

Misho Antadze, Gruzija, 2019, 70ˈ
Festivali:Rotterdam IFF 2019

Film “Žetva” predstavlja istraživanje odnosa između prirode, tehnologije i promenljivog krajolika. U poljoprivrednoj oblasti Kakheti u Gruziji postoji zlatna groznica. Film prati protok struje u prirodi, od elektrane do kompjutera koji podržava kripto – rudarstvo. Dron leti preko vinograda, krave pasu oko telekomunikacionog tornja, a rad obavljaju ljudi i mašine. Film predstavlja rediteljsko opažanje o iskorenjivanju granice između prirodnog i virtuelnog u eri interneta.

Zetva/Photo: Promo
Zetva/Photo: Promo

O reditelju: Misho Antadze rođen je 1993. godine u Tbilisiju. Godine 2011. otišao je u Kaliforniju da studira film i video umetnost na Kalifornijskom institutu za umetnost (CalArts). Godine 2014. njegov film “The Many Faces of Comrade Gelovani” premijerno je prikazan na Bečkom filmskom festivalu. Misho je diplomirao na CalArtsu 2015. godine i nastavio da radi u Sjedinjenim Američkim Državama naredne dve godine kao urednik, prevodilac i reditelj. Po završetku produkcije svog dugometražnog dokumentarnog filma The Harvest, Antadze se preselio u Amsterdam, gde trenutno vodi istraživanje u Holandskoj filmskoj akademiji (program za umetničko istraživanje u kinematografiji). Njegovi kratki filmovi prikazani su na Filmskom festivalu Ann Arbor, L’Age d’Or Brukellesu i drugima.

Dobrodošli u Sodomu (Welcome to Sodom)

Florian Weigensamer i Christian Krönes, Austrija/Gana

Sodoma. Pakao za ljude, raj za posao. Najveća svetska deponija elektronskog otpada obiluje bukom radnika koji kopaju, sakupljaju, popravljaju i spaljuju. Impresivan apokaliptički prikaz pedantnog rada u okviru novog ekonomskog poretka. Zabrinjavajuće svedočanstvo o uslovima života.

Mračni i senzualni film o Gani gde se reciklira elektronski otpad sa Zapada. Pametno isprepletene, sudbine raznih protagonista otkrivaju kompleksnu priču ovog apokaliptičnog društva. Njihovi veoma lični unutrašnji glasovi omogućavaju dubok uvid u život i rad na ovom mestu – Sodomi. Život na deponiji postaje zagonetna slika naše moderne, globalizovane civilizacije, kratkotrajna tehnologija postaje metafora kapitalističkog luksuza, odbačenog društva. Naizgled apokaliptično okruženje je za one koji tamo žive mesto koje pruža perspektivu.

Welcome to Sodom/Photo: Promo
Welcome to Sodom/Photo: Promo

O rediteljima: Tokom studija filma i režije Cristian Crones bio je u mogućnosti da radi zajedno sa legendarnim direktorima fotografije Vittoriom Storarom i Svenom Nykvistom. Godine 1985. pridružio se austrijskoj televiziji i režirao razne TV formate. Godine 2006. Christian Krones je osnovao Blackbok Film i sa preko 30 godina iskustva na filmu sada je aktivan kao režiser i producent.

Florian Veigensamer – Nakon studija političkih nauka i komunikologije na Univerzitetu u Beču, Florijan je stekao prvo novinarsko iskustvo u austrijskom najistaknutijem novinskom časopisu “profil”. Godine 1995. pridružio se uredničkom timu Vienna News International gde je režirao i dizajnirao brojne reportaže i dokumentarce za evropske emitere. Osnivač je, autor i reditelj Blackbok-kolektiva.

Burkina Brandenburg Kompleks (Burkina Brandenburg Komplex)

Ulu Braun, Nemačka, 2018, 19’

Film opisuje geografsku konstrukciju koja koristi “našu” kolektivnu sliku Afrike i imidža Afrike koji su predstavljeni u medijima, i stavlja tu sliku na probu kroz netačne informacije.

Burkina Brandenburg Komplex/Photo: Promo
Burkina Brandenburg Komplex/Photo: Promo

O reditelju: Ulu Braun je vizuelni umetnik i reditelj rođen 1976. u Nemačkoj. Od 1996. do 2005. godine studirao je slikarstvo i eksperimentalni film na Fakultetu primenjene umetnosti u Beču i animaciju na Univerzitetu Babelsberg u Potsdamu. On koristi medij video-zapisa za istraživanje polja između vizuelnih umetnosti i autorskog filma. On je jedna od ključnih ličnosti koja je prenela slikarstvo u video umetnost i odigrala značajnu ulogu u definisanju i daljem razvoju žanra video – kolaža.

Burkina Brandenburg Komplex (Trailer) by Ulu Braun from Studio Ulu Braun on Vimeo.

Više informacija o programu festivala saznajte putem OVOG LINKA.

Previous post

Nije samo premijera... Stigla i muzika iz filma "The Lion King"

Next post

Japanski bogovi psihodelije vraćaju se u Srbiju... ACID MOTHERS TEMPLE U BEOGRADU I NOVOM SADU

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *