Home»Kult»Pred 50. rođendan Zeppelina… Svaka od 94 pesme iz opusa legendarnog benda – i dalje zarađuje

Pred 50. rođendan Zeppelina… Svaka od 94 pesme iz opusa legendarnog benda – i dalje zarađuje

4
Shares
Pinterest Google+
Led Zeppelin/Photo: spin.com
Led Zeppelin/Photo: spin.com

Zanimljiv tekst objavio je Billboard – rang listu pesama Led Zeppelina na temelju zarade od digitalne prodaje, prema kojoj ispada da svaka od 94 pesme iz opusa legendarne hard rock grupe i danas ostvaruje zaradu.

Iako su, menjajući ime New Yardbirds u Led Zeppelin, prve koncerte imali u kasnu jesen 1968. godine, mnogi rođendanom legendarne hard rock grupe smatraju datum izlaska njihovog debitantskog albuma označenog rimskim brojem jedan.

Sniman je tokom oktobra 1968. u Olympic studiju u Londonu, a pojavio se 12. 1. 1969. Album je te godine dospeo najviše do desete pozicije na Billboard listi, a singl “Good Times Bad Times” samo do 80-og mesta, ali zahvaljujući pesmama “Good Times Bad Times”, “Babe Im Gonna Leave You”, “Dazed and Confused” i “Communication Breakdown”, izdanje je prodato u osam miliona primeraka.

Led Zeppelin/Photo: reddit.com
Led Zeppelin/Photo: reddit.com

Koliko je, pak, značajan za celokupnu rock scenu, potvrđeno je puno kasnije kada je debi Zeppelina magazin Rolling Stone svrstao u sam vrh izbora 500 najvećih albuma svih vremena, Uncut na 7. mesto liste 100 najboljih debitantskih albuma, a magazin Q na šesto mesto liste albuma koji su promenili muziku.

Pred 50. rođendan prvog albuma (usput, i Džimi Pejdž je 9. 1. proslavio 75. rođendan), Billboard je rangirao celokupni Led Zeppelin katalog, pesmu po pesmu, na osnovu prihoda od digitalnih aktivnosti od kada je muzika benda postala dostupna na servisima kao što su iTunes i Spotify.

Drugim rečima, to znači da su kupci pesama dominantno nova, internet generacija, što itekako potvrđuje svevremenost pesama Led Zeppelin. Doslovno svih.

Uz napomenu da je, kao osnovu za rangiranje, Billboard uključio samo prihode u kojima je potrošač napravio direktan izbor, bilo preuzimanjem pesme ili puštanjem streama na zahtev. To znači da drugi generatori – radio i TV emitovanje, što je izbor profesionalaca – nisu uzeti u obzir, jer potrošač nije bio uključen. Stoga je ova lista pravi pokazatelj popularnosti pesama u katalogu benda, jer su samo aktivnosti fanova Zeppelina generisale prihod na kojem se zasniva rang lista.

Dakle, Billboard je objavio spisak sve 94 pesme i njihovu pojedinačnu zaradu (u zagradi), uz podatak da ukupno ostvareni prihod iznosi 21.6 miliona dolara.

Prenosimo samo prvih deset najpopularnijih:
“Stairway To Heaven” ($ 2,903,223.42)
“Kashmir” ($ 1,421,130.32)
“Immigrant Song” ($ 1,306,140.94)
“Black Dog” ($ 1,167,232.19)
“Whole Lotta Love” ($ 1,034,129.29)
“Ramble On” ($ 888,793.61)
“Over the Hills And Far Away” ($ 757,125.57)
“Goin’ To California” ($ 694,689.56)
“Rock n’ Roll” ($ 636,985.97)
“D’yer Mak’er” ($ 553,459.73)

Na poslednjem, 94. mestu, sa prihodom koji iznosi 241 dolar, nalazi se “Swan Song” pesma koja je ušla u legendu Zeppelina kao jedno od velikih izgubljenih remek-dela benda – mada se ono pojavilo u etru u različitim inkarnacijama. Kao i sa drugim nedovršenim Zeppovim blagom, teško je ne zapitati se koliko bi postala značajna “Labudova pesma” da su je zapravo završili.

HL/Izvor: glas.ba

Previous post

Prodaja audio kaseta u Velikoj Britaniji porasla za 125% u 2018... Ovo je lista najprodavanijih

Next post

Nada je opasna stvar za ženu kao što je Lana Del Rej... i ne, ne dižite ruku na sebe, to je samo pesma

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *